۲۰میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های روستای «شیخ‌صله» اختصاص یافت

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی روستای شیخ صله در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان موظف هستند که پیگیری های خود را برای کمک به توسعه زیرساخت ها در این روستا بیشتر کنند زیرا هرگونه کمک و حمایت از این روستا در واقع کمک به امر صادرات و مرزها است.

او گفت: این روستا به دلیل اینکه بخشی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده و همچنین دیگر قابلیت ها یک روستای با ارزش است لذا باید اقداماتی در زمینه تسهیل گری صادرات و توسعه زیرساخت های آن صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: تسهیل گری در امر صادرات این روستا مستلزم ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم می باشد بنابراین دستگاه های اجرایی موظف به پیگیری و تلاش بیشتر در جهت توسعه این زیرساخت ها به منظور کمک به توسعه صادرات و رونق دهی به مرز می باشند.

بازوند تصریح کرد: هر چند که در بازدید های صورت گرفته روند اجرای کارها در این روستا خوب مشاهده شده اما با توجه به حجم تردد کامیون ها برای صادرات کالاها و همچنین اجرای دیگر برنامه ها این روستا نیازمند ارائه خدمات بیشتر می باشد.

برای تبدیل شیح صله به شهر تلاش می‌کنیم

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار انجام هماهنگی لازم از سوی معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در زمینه افزایش سطح درآمد دهیاری روستای شیخ صله شد و گفت: این روستا با توجه به اینکه دارای قابلیت های مختلف می باشد این امکان را دارد که تبدیل به شهر شود لذا ما این موضوع را از طریق وزیر کشور پیگیری خواهیم کرد و با توجه به اینکه این روستا روزانه به بیش از هفت هزار نفر خدمات ارائه می کند طبیعتاً هایت دولت نیز با این طرح موافقت خواهد کرد.

بازوند در خصوص اقدمات صورت گرفته برای احداث سالن ورزشی در این روستا بیان داشت: طی چند مدت گذشته مقرر شد که یک سالن ورزشی در روستای شیخ صله با همکاری شرکت شستا و استانداری کرمانشاه احداث شود و امروز هم که در گفت و گویی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم این موضوع را مجدداً مطرح کردم و ایشان هم قول داد که ۵۰ درصد اعتبار شرکت شستا برای احداث این پروژه اختصاص پیدا کند و ما هم ۵۰ درصد خود را از محل اعتبارات زلزله اختصاص خواهیم داد اما به لحاظ اینکه اعتبار استان از محل اعتبار زلزله می باشد بنابراین باید اول شرکت شستا به تعهدات خود عمل کند.

استاندار کرمانشاه هر گونه کمک و حمایت از روستای شیخ صله را در واقع کمک به توسعه صادرات و مرزها عنوان کرد و گفت: هر چند که اقدامات خوب و اثرگذاری در این روستا شکل گرفته اما به لحاظ اینکه روستای شیخ صله روزانه قادر است که به ۷ هزار نفر خدمات ارائه کند حتماً نیازمند اجرای زیرساخت های بیشتری برای توسعه می باشد لذا همه باید کمک کنند تا مشکلات این روستا هر چه سریعتر حل شود.

بازوند از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز خواست که زمینه های جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی به منظور کمک به توسعه زیرساخت ها در این روستا را هر چه بیشتر فراهم کند.

روستای شیخ صله حدود هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد

بازارچه مرزی شیخ صله در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرد و از بازارچه های رسمی کشور می باشد که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد.

این شهرستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود.

بازارچه شیخ صله با توجه به همسایگی با کشور به عنوان مرکزی برای مراوده اقتصادی در چند سال گذشته نقش مهمی در اقتصاد شهرستان ثلاث داشته است.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

دادلیکو

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

عرضه مرغ در خارج از شبکه توزیع کشور به حداقل رسیده است

به گزارش ایرنا، جمشید گل‌پور روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی نحوه ثبت اطلاعات گوشت مرغ درسامانه جامع تجارت وسامانه رهگیری …