رشد ۵۲۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در گمرک در فصل بهار

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از گمرک، «سید روح‌اله لطیفی» در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: این نهاد یکی از سازمان‌های مهم در مبارزه با مواد مخدر است که با مجاهدت و تلاش کارکنان، تجهیز مبادی رسمی به دستگاه های کنترلی، ایکس ری و سگ‌های موادیاب،‌ کشف انواع آن رشد چند برابری داشته است.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر از مهمترین اولویت‌های این سازمان بوده و همواره جزو فعال‌ترین نهادهای عضو سازمان جهانی گمرک به حساب می‌آید.

لطیفی گفت: با وجود سختی‌های فراوان در مرزها و امکانات محدود، کارکنان سازمان مانع از عبور مواد مخدر و کالاهای قاچاق می‌شوند.

وی درباره انواع مواد کشف شده در مرزها در فصل بهار توسط گمرک، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه تولید ماده مخدر مت آمفتامین در افغانستان در سال‌های اخیر صدها برابر شده است، کشف ۱۰ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم فسفر قرمز در گمرک دوغارون و جلوگیری از ورود آن به افغانستان تاثیر بسیاری در جلوگیری از تولید مواد مخدر صنعتی در این کشور خواهد داشت، این محموله در لابه‌لای کیسه‌های شکر جاسازی شده بود.

لطیفی گفت: در گمرک فرودگاه امام خمینی‌(ره) نیز ۱۳ هزار و ۸۰۰ گرم از ماده کتامین در سه ماه ابتدایی سال کشف شد که برای کشف سرنخ‌های شبکه زیر زمینی قاچاق بسیار مورد اهمیت بود.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: یکی از گلوگاه‌هایی که قاچاقچیان از طریق آن اقدام به قاچاق مواد مخدر جدید می‌کنند، دفاتر ارسال مرسوله‌های پستی و حمل بار هوایی و تجاری است و گمرک کنترل این حوزه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته لطیفی، کشف ۱۱۷ هزار و ۳۲۹ گرم تریاک، پنج‌هزار و ۹۹۶ گرم شیشه، ۱۴۰ هزار و ۴۴۷ گرم هروئین، هشت‌هزار و ۴۰۰گرم حشیش، یک‌هزار و ۵۷۸ گرم بذر شاهدانه مادر و  یک‌هزار و ۴۰۷ گرم انواع قرص‌های مخدر، از مواردی است که در سه ماهه نخست امسال در مبادی رسمی ورودی و خروجی کشور کشف شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پارسال بیش از چهار میلیون بازرسی انجام شده که در حوزه مقابله با قاچاق کالا تعداد ۹ هزار و ۴۲۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

دادلیکو

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

عرضه مرغ در خارج از شبکه توزیع کشور به حداقل رسیده است

به گزارش ایرنا، جمشید گل‌پور روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی نحوه ثبت اطلاعات گوشت مرغ درسامانه جامع تجارت وسامانه رهگیری …