رئیس اتاق بازرگانی استان: صادرات کرمانشاه ۲۲ درصد رشد کرد

به گزارش ایرنا؛ «کیوان کاشفی» روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت:‌ این روند افزایشی صادرات از مرزهای کرمانشاه در حالی رخ داده که در سه ماهه سال گذشته نیز که تجارت دنیا و ایران درگیر شرایط ناشی از کرونا و همراه با رکود بود اما صادرات از مرزهای کرمانشاه همچنان برقرار بود و تعطیلی کامل مرزها را در استان نداشتیم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، عمده صادرات از مرزهای استان در سه ماه سپری شده از سال جاری به کشور عراق بوده و در حالی افزایش صادرات از کرمانشاه به عراق را داشتیم که صادرات کل کشور به عراق در سه ماهه امسال نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کمتر شده است.

کاشفی از سهم ۳۰ درصدی کرمانشاه از صادرات کل ایران به عراق در سه ماهه امسال نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال بیشترین رشد صادرات را به میزان حدود ۱۰۰ درصد در ۲ مرز خسروی و سومار داشتیم، یادآور شد: مرز شیخ صله نیز افزایش ۱۸ درصدی صادرات را داشته است.

امسال بار صادراتی بین همه مرزهای استان تقسیم شد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین مدت مرزهای شوشمی به میزان ۲۵ درصد و پرویزخان نیز به میزان ۳۰ درصد کاهش صادرات داشته است و دلیل این کاهش نیز آن بود که سال گذشته به دلیل شرایط کرونا عمده بار صادرات استان بر عهده این مرزها خصوصا پرویزخان بود و امسال این بار صادراتی بین همه مرزهای استان تقسیم شده است.

کاشفی عمده اقلام صادراتی از مرزهای استان در این مدت را نیز کاشی و سرامیک، آهن‌آلات، محصولات پتروشیمی، میوه و تره‌بار، رب گوجه فرنگی، کارتن و ظروف یکبار مصرف اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در سه ماهه امسال صادرات کل کشور نیز ۶۹ درصد بیشتر شده و دلیل اینکه رشد صادرات کرمانشاه در مقایسه با کشور کمتر است این بود که در سال گذشته کرونا بسیاری از مرزهای کشور را تعطیل و صادرات را با کاهش مواجه کرد اما در کرمانشاه تعطیلی مرزها را نداشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزایش صادرات در بهار امسال را نتیجه تلاش و فعالیت بیشتر تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان در این مدت دانست که باوجود همه سختی‌ها و مشکلات موجود اما به صادرات استان و کشور کمک کردند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

دادلیکو

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

تحقق رشد ۶.۸ برابری تجارت الکترونیکی در ۳ سال گذشته

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجم معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۹۸ از سوی مرکز …